>

Kees van der Vleuten biografie

“Wonder is the beginning of wisdom” (Socrates)
Kees has built his leadership career at Royal Philips Electronics (Medical Technology & Electronics), DHL (LifeSciences & Technology), Avery Dennison (Paper & Graphics) and KCA Deutag GmbH (Oil & Energy). Kees became CPO & VP Procurement at Stork (Oil & Energy), Tennet TSO (Energy), and CSCO & SVP Supply Chain at Fokker Technologies (Ae- rospace & Defense).

In 2016 Kees became COO EMEA at Keter (FMCG). After this, he has worked in global business- and digital transformation programs at Veon (Telecommunications) in Amster- dam and post-merger integration programs at Aon (Insurances) in Rotterdam. Kees also has built also some successful ventures since 2008.

Currently acting as Chief Operations & Strategy Officer for an international company with a portfolio of € 6 billion. Responsible for capital expenditure projects in greenfield, renova- tion and maintenance activities in infrastructure, energy and construction.

Kees van der Vleuten

What’s in a name!

KC is opgericht in 2007 waarbij de bedrijfsnaam vele associaties oplevert zoals de koppeling met de wetenschap waarbij KC overigens staat voor kilocycle met als definitie: “a unit equal to 1000 cycles or used especially as 1000 cycles per second for expressing the frequency of electromagnetic waves (kilohertz). The term kilohertz is now preferred in technical use”.

Het was de Schotse wetenschapper James Clerk Maxwell die in 1863 de theorie opstelde die elektriciteit en magnetisme samenbracht: elektromagnetisme. De toepassing van elektromagnetische straling zie je in vele ontwikkelingen en toepassingen terug bijv. gezondheidszorg, elektronica en muziek, licht, energie, huishoudelijke apparaten en zo voorts waarbij zelfs de aarde een grote magneet is !!! Niet voor niets dat ons bedrijf actief is in sectoren waar technologie, duurzaamheid en innovatie een grote rol speelt.

De verklaring voor de bedrijfsnaam is eigenlijk veel eenvoudiger dan menigeen denkt, want de bedrijfsnaam is ontleend aan de Amerikanen die al in de jaren ‘90 moeite hadden (en nog steeds zullen hebben) met het uitspreken van mijn voornaam. Omwille hiervan is gekozen voor KC. Zelfs ons logo heeft ook een herkenbare moderne vorm gekregen want dit is het “omgekeerde swoosh” teken (gebaseerd op het in 1971 ontworpen wereldberoemde logo voor Nike – de gevleugelde Griekse godin van de overwinning).

Uitstraling, beweging, gewoon doen en resultaat behalen zijn niet voor niets de inspirerende principes van KC.

Every business needs a case - KC international
Excellence is not a skill, it is an attitude !
Copyright KC MT Services 2024